معاون امور عمرانی فرمانداری پاکدشت گفت : با عملیاتی شدن سامانه راهبر، امکان پیشگیری از تخلفات ،رسیدگی به ساخت و ساز های غیرمجاز و سایر خدمات فنی و مهندسی در حوزه روستایی امکانپذیر است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت صبح روز یکشنبه ، جلسه آموزشی توجیهی سامانه راهبر با حضور مهدی قنادزاده معاون امور عمرانی فرمانداری پاکدشت، توکل الهی ،رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان، کارشناس فنی و مهندسی اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، دهیاران و مدیران دفتر فنی دهیاریهای شهرستان با هدف تشریح سامانه راهبر و در راستای فعال کردن کارتابل دهیاریها در محل فرمانداری شهرستان پاکدشت برگزار شد.
بر پایه این گزارش ، معاون امور عمرانی فرمانداری پاکدشت در این جلسه خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای الکترونیکی شدن کامل روند صدور پروانه ساختمانی ، رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در حال انجام است و با استفاده از این سامانه فرایندها به صورت سیستمی از دهیاری آغاز شده و متقاضی هر یک از خدمات صرفاً از دهیاری اقدام و نیازی به مراجعه حضوری به بنیاد مسکن و بخشداری برای تحویل مدارک ندارد.
قنادزاده تصریح کرد: با عملیاتی شدن این سامانه امکان پیشگیری از تخلفات ساختمانی و رسیدگی به ساختهای غیرمجاز و سایر خدمات فنی و مهندسی در حوزه ساختهای روستایی امکانپذیر است و متقاضی پس از تکمیل فرم توسط دهیار کد رهگیری دریافت مینماید که این کد رهگیری مبنای پیگیریهای آتی خواهد بود.
گفتنیست، راه اندازی سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی (راهبر)، گامی مهم برای ارائه و توسعه خدمات الکترونیک است.


